Aplikacja webowa
UV Reactor E-Learning Assemble Guide
Zaprogramowanie dedykowanego odtwarzacza video spełniającego funkcję oprogramowania e-learning, przeznaczonego do nauki montażu urządzeń UV Reactor, z wykorzystaniem JavaScript, css3, html5 oraz plików video z animacjami 3D. Projekt wewnętrzny, wgrywany na urządzenia lokalne, wykonany w języku angielskim.
Projekt graficzny aplikacji
Zaprojektowanie UI oraz UX aplikacji
Zaprojektowanie layoutu odtwarzacza, uwzględnienie responsywnej - przygotowanie layoutów na urządzenia mobilne w tym na komórki oraz tablety. Dobór odpowiedniego fontu, kolorystyki, elementów graficznych - ikon do przycisków odtwarzacza. Wydzielenie miejsca na animacje 3D. Określenie rozmiarów czcionek i elementów interaktywnych w ramach dostępności odtwarzacza.
Funkcjonalność aplikacji webowej
Specyfikacja projektu
Aplikacja spełnia funkcję platformy e-learningowej z odtwarzaczem video. Jest to projekt wewnętrzny, wykonany do celów szkoleniowych.
Za pomocą aplikacji można:
- Obejrzeć animację instruktażową podzieloną na 4 działy po 12 krótkich animacji 3D.
- Kontrolować odtwarzanie animacji 3D co do sekundy.
- Kontrolować dźwięk multimediów.
- Oglądać animacje 3D w trybie pełnoekranowym.
- Animacje przełączają się po kolej, automatycznie.
- Przełączać odcinki oraz działy.
- Sprawdzić informacje na temat aplikacji.
Wykorzystane technologie:
HTML5
CSS3
JavaScript
Animacje 3D
Programowanie odtwarzacza
Proces powstania aplikacji
Zaprojektowane layouty zostały zaprogramowane wykorzystując HTML5 i CSS3. Dopracowane zostały zmienne odpowiedzialne za responsywność odtwarzacza. Funkcjonalność została oparta na interfejsie Web Media API opracowanego przez w3. Pozwala on na stworzenie dedykowanych elementów do kontroli pliku video. Całość funkcyjnych działań została wdrożona za pomocą JavaScript, w tym zmienianie się wcześniej przygotowanych animacji 3D, tryb pełnoekranowy, kontrola dźwięku, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania a także działanie menu i reszty przycisków aplikacji.
Wdrożenie aplikacji e-learning
Docelowa infrastruktura
Aplikacja stanowi projekt wewnętrzny, do szkolenia pracowników i została docelowo umieszczona na urządzeniach typu tablet. Jako, że została wgrana na urządzenia lokalne - nie trzeba było martwić się o serwer i jego konfigurację. Za to trzeba było poprawić odpowiednio format ścieżek adekwatnie do systemu operacyjnego urządzeń docelowych.